نوشته شده توسط : سامان

قورمه سبزی به عنوان یکی از خورشت‌های سنتی و یه غذای ملی ایرانی انقد شناخته شده‌اس که نیاز به معرفی نداره، چون به حدی در بین همه ‌طرفدار داره که کلمات قدرت بیان این محبوبیت رو ندارن و با عطر و بوی مطبوع و جادویی خودش میتونه بزرگترا تا کوچیترا رو با استها سر سفره جمع میکنه.

طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه با دستورالعمل ها و نکات مهمی پخته میشه که با دونستنشون میتونید این عذا رو، جا افتاده، روغن انداخته و با بهترین عطر و طعم بپزید، وهمین دستور شما رو در مورد نقدار و نوع سبزی و اندازه خورد کردن گوشت مطلع میکنه. بهتره بدونید این خوراک اصیل ایرانی تو همه‌ی شهرها، با توجه به تفاوت فرهنگ و نوع منطقه، به شیوه‌های مختلفی آماده و پخته میشه.

تاریخ طبخ این حوراک خوشمزه به درستی مشخص نشده، اما یه سری شواهد نشون دادن این غذا حدود ۲۰۰۰ سال یا بیشتر قدمت داره. در اون زمان نیاکان دامدار ما، برای نکه داری از گوشت ذبح شده‌ی دام‌ها، از روش قورمه کردن به معنی خرد کردن و پختن گوشت و نگه داری اون توی کیسه‌ای از جنس شکم گوسفند، میتونستن تا مدت‌ها بدون خراب شدن از گوشت نگه داری کنن، و موقع پختن با استفاده از سبزی و مواد اولیه مختلف، غذایی درست میکردن که کم کم تبدیل به قورمه سبزی امروزی شده.

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1402 | نظرات ()